Dr. Stanley, esclar!

Dr. Stanley, esclar!





Al diari Ara de diumenge 18 de desembre es publica la notícia "Desxifren el dietari de l'explorador David Livingstone". I en un destacat, a l'extrem inferior dret de la pàgina i sota el títol "Dr. Livingstone, suposo", s'explica, una vegada més, l'origen d'aquesta famosa frase que va pronunciar l'explorador Henry Stanley quan es va trobar amb el desaparegut Dr. Livingstone a la vora del riu Tanganika. Mai havia sentit parlar de Henry Stanley i, en canvi, moltíssim de la seva frase, que jo mateixa he pronunciat un munt de vegades quan m'he trobat davant d'alguna cosa que m'ha semblat una obvietat. Què injust! Perquè el capadavall la frase és seva i, a més, va ser ell qui va trobar el desaparegut Dr. Livingstone. Gràcies a l'article aparegut al diari i a la consulta que he fet a viquipèdia ara ja sé que Henry Stanley va ser també un destacat explorador que, a més, va lluitar contra l'esclavitud. I això em porta a pensar en "els grans secundaris" de tants àmbits de la vida. Desde allò de "Darrere un gran home sempre hi ha una gran dona" - trist consol per a aquestes "grans dones" anònimes- i moltes més. Aquí doncs el meu homenatge a: 


Margaret Dumont(El 5è Germà Marx) 
Maria Magdalena (La pecadora) 
La cremor d'estómac (efecte secundari del Nolotil)

M'he quedat en blanc. S'accepten propostes





Torna

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada